Abstract | Svjetsko tržište vina sastoji se od niza manjih tržišta različitih obilježja. Obilježja
navedenih tržišta uvjetovana su različitima čimbenicima kao što su veličina, prirodna obilježja,
zemljopisni položaj, povijest industrije, gospodarsko okruženje, kultura, religija, cijena
proizvodnje, preferencije potrošača i niz drugih. Svjetsko tržište vina sastoji se, kao i svako
tržište, od ponude i potražnje te su ista tržišta isprepletena i u međuovisnosti. Najznačajnije
tržište ponude vina je europsko tržište na kojem su najznačajniji sudionici Italija, Francuska i
Španjolska. S druge strane, potrošnja vina je najizraženija na tržištu SAD-a, ali i europskim
tržištima. Republika Hrvatska na svjetskom tržištu ima izrazito nizak udio, međutim, prednosti
hrvatskog tržišta ponude vina temelje se na kvalitativnoj konkurentnosti. Postoji niz čimbenika
koji utječu na povećanu ili smanjenu potrošnju vina u određenoj državi, a neki od njih su
turizam, kupovna moć stanovništva, kultura te ponašanje i preferencije potrošača. Tržište
potražnje Republike Hrvatske je relativno malo, a značajan pokretač potrošnje vina na
domaćem tržištu je upravo turizam. Unatoč tome, mjesta za razvoj vinarske industrije na
prostoru Republike Hrvatske ima još mnogo, obzirom na činejnicu da domaća proizvodnja ne
uspijeva zadovoljiti potrebe domaće potrošnje. |