Abstract | Predmet rada jest interna revizija u okviru proračunskih korisnika na primjeru Akademije primijenjenih umjetnosti u Rijeci koja je, sukladno podacima Registra proračunskih i izvanproračunskih korisnika, proračunski korisnik državnoga proračuna. Računovodstvo proračuna temelji se na točnosti i vjerodostojnosti kao i odvojenom iskazivanju poslovnih događaja te internom iskazivanju poslovnih događaja, a interni revizor kao neovisna osoba dužan je provjeriti i ocijeniti poslovanje, kao i način donošenja poslovnih odluka te o tome podnijeti mišljenje. Ustrojavanje i djelovanje unutarnje revizije u javnom sektoru uređeno je Zakonom o sustavu unutarnjih kontrola u javnom sektoru (NN, 78/15), Pravilnikom o unutarnjoj reviziji u javnom sektoru (NN, 42/16), Kodeksom strukovne etike unutarnjih revizora u javnom sektoru (NN, 42/16), Pravilnikom o obavljanju provjere kvalitete aktivnosti unutarnje revizije (NN, 35/16), Pravilnikom o izobrazbi, uvjetima i načinu polaganja ispita za stjecanje zvanja ovlaštenog unutarnjeg revizora za javni sektor (NN, 108/15), Naputkom o stalnom stručnom usavršavanju ovlaštenih unutarnjih revizora za javni sektor (NN, 24/16), Registrom ovlaštenih unutarnjih revizora za javni sektor (NN, 42/16) te drugim uputama, pravilnicima i priručnicima. Tijekom faze planiranja revizije, revizor mora donijeti odluku kakvim će se strategijama revizije koristiti za svaku komponentu financijskog izvještaja. U praksi se istovremeno primjenjuje više različitih pristupa, a cjelokupni proces revizije prilično je složen. |