Sažetak | Kočioni sustav je bitan element svakog motornog vozila, odgovoran za stvaranje kočionog momenta potrebnog za smanjenje brzine ili potpuno zaustavljanje vozila. Tehničko-tehnološki zahtjevi za kočioni sustav obuhvaćaju osiguranje dovoljno snage za brzo i učinkovito usporavanje ili zaustavljanje vozila, uz poštivanje zakonski definiranih sigurnosnih standarda. Aktivacijski mehanizmi kočionog sustava uključuju papučicu za radnu kočnicu, ručicu za pomoćne i parkirne kočnice, te prekidače koji automatski blokiraju kotače kada vozilo stoji. Kočioni sustav se sastoji od nekoliko međusobno povezanih komponenti kao što su disk pločice, obloge, kočioni pribor, diskovi i bubnjevi te glavni elementi sustava. Kočioni sustavi teretnih vozila, uključujući radne, parkirne i kočnice za slučaj nužde, moraju omogućiti sigurno i učinkovito zaustavljanje vozila, pri čemu su pneumatski sustavi kočenja standard za teretna vozila veće mase. Razvoj EBS sustava kočenja, koji koriste električne i elektronske komponente za regulaciju kočenja, značajno je unaprijedio sigurnost i učinkovitost kočenja teretnih vozila. Elektronički sustavi kočenja, kao što su ABS, ESC, EBS, regenerativno kočenje, automatsko kočenje u hitnim situacijama, adaptivno tempomatsko kočenje te sustavi za dijagnostiku i održavanje, donose brojne prednosti, uključujući bolju kontrolu, povećanu sigurnost i učinkovitost te smanjenje troškova održavanja. Usporedba kočionih sustava različitih modela teretnih vozila pokazuje da se napredne tehnologije, kao što su zračne kočnice i EBS, sve više integriraju u modernim vozilima, čime se povećava sigurnost i performanse. |